Powered By Blogger

miercuri, 22 martie 2017

Nou la Editura ANAMAROL, manager/ editor RODICA ELENA LUPU - OAMENI SI CĂRŢI volumul II, de ION BRAD



DN NOU ÎMPREUNĂ
În anul 2014, am publicat la prestigioasa editură ANAMAROL, condusă de talentata noastră colegă, poetă şi prozatoare Rodica Elena Lupu, volumul Cărţile prietenilor mei. În introducere, evocam fapul că, încă din primii ani de literatură, student la Cluj şi redactor la revista „Almanahul literar” (devenită „Steaua”) am început să primesc cărţi cu dedicaţie. Citindu-le, n-am început imediat să le comentez în scris, mulţumindu-mă cu criticile şi judecăţile de valoare ale celor pregătiţi şi chemaţi să o facă. Cu trecerea timpului, am primit tot mai multe cărţi şi, în urmă cu vreo opt ani, când a început să apară revista Acasă, de alcătuirea ei ocupându-mă personal, am început să public recomandările mele de lectură, la rubrica intitulată Cărţile prietenilor mei. În volumul cu acest titlu era vorba despre 119 nume de autori.
Am continuat rubrica şi la prestigioasa revistă Cultura, când apărea în formatul ei normal, întrerupt brutal din lipsa mijloacelor materiale, pe care marele prozator Augustin Buzura şi eseistul excelent care este doamna Angela Martin, nu le-au mai putut asigura. De aceea, mi-am mutat preocupările la revistele „Flacăra lui Adrian Păunescu”, „Bucureştiul literar şi artistic” şi pe Blajul (al cărui director sunt). Astfel am ajuns la volumele Alte cărţi ale prietenilor mei, două volume, în care figurau 96 de nume, cu tot atâtea titluri de cărţi.
Cu evidente ecouri pozitive, ceea ce a făcut să primesc şi mai multe volume, încât pot să alcătuiesc şi noua culegere Oameni şi cărţi, tot în două volume, ca şi cea anterioară, în fiecare existând şi secţiunea Prietenii despre cărţile mele.
Numărul numelor şi titlurilor din nou peste o sută iar apariţia cărţii o datorez tot doamnei Rodica Elena Lupu, managerul editurii ANAMAROL şi talentatului coleg mai tânăr Florentin Gabriel Niculescu, prozator şi economist eminent.
Acum, tot mai bătrân şi bolnav, mi-a rămas încă tânără bucuria lecturii cărţilor altora şi a scrisului cărţilor mele.
Dumnezeu ştie cât vor mai ţine izvoarele acestea de energie spirituală ca s-o mai pot dărui şi altora.
 Ion BRAD, Martie 2017

12 comentarii: