Powered By Blogger

miercuri, 31 iulie 2013

CÂT MAI E VREME - poezii de RODICA ELENA LUPU




Rodica Elena Lupu si Octavian Paler


Să fac mai întâi o precizare. Dacă nu aş fi citit romanul „Glasul inimii”, unul dintre romanele scrise de Rodica Elena Lupu, roman care m-a fermecat, aş fi declinat fără să ezit invitaţia de a scrie despre poemele sale. Şi nu numai pentru că nu sunt critic literar, dar nu am ieşit din secolul 20 în materie de poezie şi nu pot să exprim decât opinii de diletant. Spun asta pentru că în acest capitol am rămas la René Char, la Henri Michaux şi la Rainer Maria Rilke.


Nu mă supăr, puteţi spune că sunt un demodat. Şi recunosc, citesc foarte rar şi întâmplător poezie. Fac şi eu ce pot, trăiesc în felul meu criza de azi a valorilor. Civilizaţia a reuşit să facă din progres tehnic o cauză fatală a regresului interior, aşa că, azi e mai mul decât o „secetă”.
O apreciez însă prea mult pe Rodica Elena Lupu ca intelectual căruia îi pasă şi iată-mă aşternând pe hârtie câteva gânduri. Am citit aceste poeme şi uşor surprins, şi cu interes, iar nu o dată, ca atunci când am ajuns la „Clipa”, la „Voi trăi”, la „Tainic joc”, la „Comoara tristă”, la „Drum închis”, la „Tainele mării nu se ştiu de pe mal!”, la „Scara cu flori”, la „Toamna”, la „Iubită mamă”, cu o emoţie tulbure.

Chiar dacă nu se mai scrie poezie ca în secolul din care am ieşit, Rodica Elena Lupu scrie cu sufletul, scrie ceea ce simte. Adică scrie româneşte, scrie aşa cum vorbeşte. Spun asta pentru că este ceea ce am simţit citind aceste poeme.
Octavian PALER
Scriitor, jurnalist, editor

Bucureşti, Ianuarie, 2007

16 comentarii:

  1. Felicitari stimata doamna, poemele dumneavoastra ne incanta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa este stimta doamna, cuvintele lui Octavian Paler spun totul. Minunat!

    RăspundețiȘtergere
  3. Unele dintre poeziile acestui volum le-am urmarit in videoclipuri, minunat doamna Lupu, toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  4. Avem un CD cu melodii create pe versuri din acest volum, chiar asa este intitulat CD-ul CAT MAI E VREME. Ma bucur ca am printre cunostinte un OM ca dumneavoastra! Toate cele bune din partea familiei Rusu din Ludus!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am si eu Cd cu melodii dupa poezii din CAT MAI E VREME, melodii de dragoste, duioase. Multumesc doamna Lupu pentru clipele placute de create de poemele dvs.

    RăspundețiȘtergere
  6. Am si eu cartea si CD/ul, frumoase versuri si melodii. La mai multe!

    RăspundețiȘtergere
  7. Domnul Paler spune totul. Apreciez!

    RăspundețiȘtergere
  8. Am citit poemele tale si ascult cu placere melodiile de pe CD. Felicitari Rodica, si cat mai multe astfel de bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ai cunoscut un OM DEOSEBIT! Mi-ar fi placut sa il cunosc si eu!

    RăspundețiȘtergere
  10. Un volum deosebit! Randurile domnului Octavian Paler spun totul.

    RăspundețiȘtergere
  11. Cuvintele marelui om de cultura sunt garantia valorii si a calitatii poetice. Sunt de aceeasi parere, si anume ca in ziua de azi, cand se pare ca poezia se zbate sa traiasca in forma ei cea mai frumoasa, doamna Rodica Lupu aduna picaturi de Frumos si le daruieste cu generozitate publicului insetat...Pentru acest fapt , pentru munca depusa in promovarea poeziei asa cum o stim dintotdeauna, respect si admiratie fara limite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru frumoasele cuvinte. Cu aleasa pretuire, Speranta, draga mea!

      Ștergere
  12. O descriere a unui suflet minunat, oglindit in poezie si reflectat intre file de carte, o maestra care prin puterea exemplului ne daruieste picturi ale fiintei greu de descris in cuvinte, lumina pe care o purtati mereu cu dumneavoastra ne binecuvanteaza existentele! Va imbratisez cu mult dor, scumpa si draga mea doamna Rodi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru frumoasele cuvinte. Cu aleasa pretuire, Isabela, draga mea!

      Ștergere